سازمان شیلات خبر داد :تولید بیش از 140 هزار تن قزل‌آلا  ( 16/02/1393 )

مدیرکل دفتر توسعه منابع آبزی و ماهیان آب شیرین سازمان شیلات ایران از تولید بیش از 140 هزار تن تولید ماهیان سردآبی در کشور خبر داد.

مرتضی افراسیابی در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، اظهار کرد: بیش از 140 هزار تن تولید ماهیان سردآبی کشور بوده و تعداد مزارع فعلی حدود 4000 مورد است.

وی با اشاره به توسعه آبزی پروری به خصوص ماهیان سردآبی در کشور اضافه کرد: اگر همین تعداد مزارع فعلی را بتوانیم مکانیزه کنیم به طور قطع به دو برابر مقدار تولید فعلی خواهیم رسید.

افراسیابی ادامه داد: لرستان یکی از قطب‎های ارزشمند تولید ماهیان سردآبی کشور است و پتانسیل‎های زیادی در این راستا دارد که باید به نحو احسن از آنها استفاده شود.

مدیرکل دفتر توسعه منابع آبزی و ماهیان آب شیرین سازمان شیلات ایران تصریح کرد: این پتانسیل را می‎توان فرصتی برای اشتغالزایی و درآمدزایی منطقه به کار برد تا به کمک آن معیشت مردم نیز بهبود یابد.

وی با اشاره به منابع بکر آبی لرستان یادآور شد: می‎بایست با بررسی و انجام کارهای مطالعاتی زمینه واگذاری این منابع به مردم را جهت تولید فراهم کرد.

افراسیابی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 60 تا 70 هزار نفر در بخش آبزیان مشغول به کار هستند، خاطرنشان کرد: هم اکنون در تولید ماهیان سردآبی رقابت تنگاتنگی بین لرستان و چهارمحال و بختیاری وجود دارد.